malinsresedagbok

Mitt sista inlagg i Thailand HOPPAS JAG! :D

Publicerad 2010-12-30 06:30:52 i Allmänt,

Hej hopp!

Da sitter jag och slar ihjal lite tid ytterligare en gang innan jag ska ta mig ut till flygplatsen. Jag far kalla karar nar jag tanker pa Phuket airport och deras bitchiga personal. Men jag maste dit, och jag maste forsoka ta mig forbi incheckningen. Gor jag inte det bokar jag en biljett till Bali och drar dit och surfar for ar sa trott pa det har nu.

Just att det strulade med biljtten kunde val inte de ra for. De hade dock kunnat vara lite mer profossionella. De ljog ihop att min bljett inte var betald (jo den betalades 6 manader innan avresa). Det ar deras jobb att hjalpa till men istallet star tva stycken man bakom dorren tryckta med ansiktet mot glasrutan och gor roliga miner och hanar mig nar jag desperat forsoker fixa min biljett. Man som jobbar pa flygplatsen. Det jag aven storde mig pa var att de skulle forsoka ljuga ihop att jag behovde visum till Australien. Herregud ar man dar under kortare tid an 8 timmar i transit och har bokat ett flyg vidare (i mitt fall NZ) sa behover man inte nagot visum. Jag tror jag tjaffsade med dem i en kvart om detta. Hur javla inkompetenta far man vara nar man jobbar pa en flygplats? Ar det inte san information de ska veta eller kopte de titeln pa supermart?

Forlat men jag ar sa taggad nu att bara lagga upp alla papper pa Australiens lag pa deras skrivbord. Bara vara sa bitchig jag kan. Men da hmnar man val bakom galler pa Bankong Hilton. Jag ska bara le at dem och vara glad att jag aldrig nagonsin behover komma tillbaka till Thai. I HOPE SO!

Det kandes bra att fa skriva av sig haha, nu lite positivt om gardagen.
Jag lamnade leffes guesthouse i Karon beach (det var jag och pensionarerna + alla prostituerade thaikvinnor som hangde dar hela dagarna). Var inte alls ledsen nar jag akte darifran. Nar gubbarna till och med borjar ragga pa mig har man kanske druckit lite for manga singha for jag ser varken asiatisk ut eller yngre an 18 ar.\

Kom tillbaka till Backpacker hostel (for 3e gngen checkade jag in dar.. hey again!). Gick en matlagningskurs och larde mig laga chicken grren curry, mit nationalratt i Vietnam och kambodja! Sa det ska jag laga i Sverige sen sa det ryker i grytorna :) Gick och at middag med en japan och Beth fran Australien. Tyckte sa synd om henne on hade vart sjuk i 15 dagar. Legat pa 2 sjukhus i 8 dagar stackarn! Denguefeber.. ar sa glad att jag inte fick det jag har ju trots allt fatt flera hundra myggbett kanns det som. Det var 3e personen jag traffade under resan som fatt denguefber och som blivit riktigt dalig. Och alla fick det i THAILAND haha :P

Jag ar inte bitter! :D Snalla hall tummarna for att nasta inlagg jag skriver ar i Christchurch NZ. PLEASE!

Puss o kram Mallan

Kommentarer

Postat av: vicki

Publicerad 2011-01-01 12:35:22

håller tummarna. Nytt år nya möjligheter:D puss

Postat av: karolina

Publicerad 2011-01-04 20:51:29

Tja!



det där med green curry lät gott, det ställer jag på att smaka på en afton när du kommit hem :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Just nu. Latinamerika Peru - Bolivia - Venezuela

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela