malinsresedagbok

Kambodja - Phnom Penh

Publicerad 2010-11-26 13:07:05 i Allmänt,

Hej hopp!

Blir ett inlagg av kortare slag. Vi har det valdigt bra har. Bor hos Pia och familjen i ett stoort tvavaningshus i centrala Phnom Penh. Har behover man inte vara radd for det ar vakter utanfor som vaktar huset samt grindar. En chauffor som kor runt pa Pia vart hon vill och som kom och hamtade oss, en staderska som fixar var tvatt just nu och en kokerska som gor all mat. I princip har jag och Emilie hela nedervaningen for oss sjalva. Glomde jag saga att det finns en stoor pool precis utanfor ytterdorren? Kontrast till backpackerlivet oh ja!

I morgon ska de ha en stor fest har. Ca 50 folk blir det, mest ambassadfolk och deras barn men aven lite andra (en kvinna fran Lulea bland annat). Tror det kommer bli jattetrevligt :)

Alla har val hort om olyckan har i huvudstaden dar ca 450 dog. Jattetragiskt och landet sorjer men vi marker inte av det sarskilt mycket som tur ar. Vi ar bara glada att vi inte akte hit, vi hade egentligen det inskrivet i var reseplanering men norrmannen Fredrik tyckte vi skulle aka till rabbit island istallet och sa blev det.

2 natter bara for vattnet var skitackligt (rost blandat med avlopp).

Vi stannar har tills vi trottnar och kor vidare mot Siem Reap och Angkor wat... antagligen pa tisdag nasta vecka!

Saknar er puss puss /mallan

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2010-11-29 16:58:59



HEJ



Vilken rolig fest.Det var tur att grinden var öppen när du kom hem.Vilken rolig grej.:0)



kRAM MAMMA O PAPPA

Postat av: Mallan

Publicerad 2010-11-30 13:29:50

Hihi eller hur? :) Pia sa att de hade haft koll pa mig och inte stangt den forrens jag kom hem. Jag far leva pa det lange nu! Saknar er kraam!

Postat av: karolina

Publicerad 2010-11-30 22:33:12

Va har jag missat för information om festen malin :) berätta berätta



Skönt att höra att allt fortfarande är bra och förstår känslan av att komma bort från backpackerlivet lite och leva lite lyxiare och renare ibland :) dock ingen ont om b-livet som är underbart.



här hemma har vargarvintertn börjat som du säkert redan hört. minus 10 nu ikväll och det kommer nog gå neråt ännu mer under natten...fortsätter det så här så kommer du garanterat få uppleva snön när du kommer hem så var inte ledsen för att du missas snön :)



ha dte gott pussakram

Postat av: Mallan

Publicerad 2010-12-02 12:51:16

Karro, lite maste vi val ha att skvallra om nar jag kommer hem? :P

Nog flyter livet pa men visst borjar man bli lite sliten. Ju mer tiden gar och ju mer man ser desto mer krasen blir man ju tyvarr (nej vi snorklar inte dar for inget slar malaysia.. osv).

Later valdigt uppiggande med sno! Det ser jag fram emot haha :P

ha de bast puss o kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Just nu. Latinamerika Peru - Bolivia - Venezuela

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela