malinsresedagbok

Karneval och fest

Publicerad 2015-02-16 15:54:18 i Allmänt,

Hej!! Hemma igen efter en innehållsrik helg på karnevalen i Ururo. Trött som bara den, det blev inte många timmars sömn pga många olika orsaker. Jag är glad att jag fått uppleva en äkta latinoamerikansk karneval! Här snackar vi dans och fest. Men jag känner mig nöjd nu.. Vi måste sett en miljon dansare under den här helgen. Mycket bilder och filmer har jag på kameran men fick inte ta med min mob pga ficktjuvar. Vill ni se bilder googla Ururo 2015, vem vet ni kanske ser mig! Något som hör ihop med karnevalen är skumflaskor. Kristina höll på att starta ett tredje världskrig med allt skum. Alla sprutar på alla, och skrattar :) Dock ligger Ururo i en annan klimatzoon/stat så det har varit riktigt kallt och blött. Trodde jag skulle bli sjuk efter nätterna i ett garage som stank bensin dessutom. Förutom att någon stal Dannys ryggsäck så var det en bra helg! Nu är jag hemma hos familjen igen! Har saknat dem..tycker så mycket om dem. Deras gästvänlighet och sättet hur de har bemött mig från dag 1 kommer jag alltid bära med mig i min framtida yrkesroll. Jag skulle inte kunnat få det bättre! När jag kom hem innan kom alla och mötte mig med kindpussar. Barnen är ju för goa, jag möts av "hooola Malin" varje dag och så fina leenden. Kommer sakna dem om en vecka när vi lämnar Cochabamba :( tänk att min mamma här kom på comadre- festen hos Kristinas familj bara för min skull. Eftersom hon sörjer sin mamma måste hon bära Men ändå satt hon i soffan med ett leende när jag kom dit :) När vi andra dansade och skrattade satt hon där tills vi var trötta och ville gå hem kl 1 på natten. Hur söt? Jag har även fått smeknamnet Malin bailor här haha. Bara för att jag bjöd på mig själv och dansade ut min glädje. De är nog inte vana vid att det kommer tjejer med baggy jeans och converse och bryter alla dansnormer en tjej kan göra haha :) de är lite fina i kanten med sina klackar och korta kjolar. Men vad vi skrattade!! Hade kramp i käken efter det :) I morgon är vi lediga från skolan. Det är pachama så allt är stängt. Det blir stor fest på skolan med mat, dans och lekar! Hela min familj ska med förutom faster Sonja som måste ta hand om lilla valpen som blev svårt biten i fredags :( den mådde iaf bra idag men några stygn ska tas bort i morgon! Nu ska jag sova igen alla timmar vi missat! Är allt bra med er? Vad händer i Suecia? :D Kram Msvart och får inte festa på några veckor.

Kommentarer

Postat av: GB52

Publicerad 2015-02-16 17:48:43

Ha ha ha jag kan se dej hur roligt du hade. Du skulle nog kunna dansa själv och underhålla hela Bolivia om du fick.När du släpper loss kan ingen gå säker.Hej och hå upp i det blå när Malin dansar på tå!!!!!! Kram G G.

Postat av: Fia

Publicerad 2015-02-16 19:37:05

hahahaha typisk G G kommentar 😀 Ska bli kul att se bilderna! Ta mycket bilder på familjen och inne i hemmet oxå😆pussss

Postat av: GGH

Publicerad 2015-02-16 22:39:13

Vad mysigt du har , man ser på dina ögon att du stortrivs.Det är inte alla som få gå i skolan och ha så kul.Att du har fått en mamma på köpet, det var inte illa.Det känns tryggt.Lycka till i fortsättningen på din resa Kram GGH

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-02-18 15:23:44

Hehe tack ja jag störts! Blir tråkigt att åka härifrån! Kramar

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-02-18 15:24:45

Hehe tack ja jag stortrivs! :) en familj med småsyskon och hundar. Blir tråkigt att åka härifrån! Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Just nu. Latinamerika Peru - Bolivia - Venezuela

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela