malinsresedagbok

Ett äventyr väntar

Publicerad 2015-01-12 16:32:00 i Allmänt,

För ungefär fem år sedan kom jag hem från min långresa. 5,5 månader var jag ute på vift då, nu börjar det närma sig nästa långa äventyr. Den här gången blir det inte en nöjesresa utan denna resan ingår i en kurs jag läser på Vimmerby folkhögskola. Kursen heter "Barn i världen" och vi kommer alltså att göra vår praktik i La Paz, Bolivias huvudstad.
 
Mycket kommer vi att vara med om under resans gång. Jag och fyra tjejer flyger först till Lima i Peru och tar oss sedan upp till Machu Pichu för att utforska inkastaden. Vi kommer att bo i Cusco några dagar och fortsätter sedan med buss över till Bolivias gräns och Chochabamba. Där ska vi bo i varsin familj i två veckor och läsa spanska 4 h per dag. Efter dessa veckor med lite inslag av karnevaler, organsiationsbesök mm åker vi vidare till La Paz. Där kommer jag och Kristina att hyra en lägenhet och göra praktik på en förskola/daghem som CIDIC har startat upp.
 
Tillslut avslutar jag och Wilma med lite sol och bad i Venezuela. I 9 veckor är jag på resande fot den här gången, jag hoppas ni följer mig på resan? :)
 
 
Jag och Haglöfs ute på vift i ett varmt land långt bort...
 
Kram M
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: JP

Publicerad 2015-01-22 09:54:44

Hare så jäkla äventyrligt!!!!

Svar: Tack så hjärtligt!! :)
Malin

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-22 11:15:47

Synd att min väska inte får hänga me på detta äventyr. Ha de bäst

Svar: Den kan inte vara med jämt! :D
Malin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Just nu. Latinamerika Peru - Bolivia - Venezuela

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela