malinsresedagbok

I have all the fun in front of me

Publicerad 2010-08-15 18:22:43 i Allmänt,

Hej hopp!

Jag är så glad! 15 Augusti är det idag vilket innebär att det är exakt en månad kvar tills vi åker! Vid den här tiden sitter vi på flygplatsen i Qatar och väntar på nästa flyg mot Kuala Lumpur!

En rolig grej...
Emilie och jag ville bo på ett speciellt ställe när vi ska till regnskogen i Denum valley field center på Borneo. Dock har de en sträng policy som innebär att det inte är några turister som får bo där eftersom regnskogen på det stället är väldigt bevarad och de är rädda om den och djuren. Men Emilie ger pengar till WWF varje månad samt att hennes syster har varit student där, så därför har de nu gått med på att göra ett undantag. Detta ska bli så coolt :) Det kommer endast vara godkänd forskningspersonal som är anknutna till akademiska forskningsinstitutioner/naturföreningar. Och så VI haha.. vi kommer vara "betraktade som deras special-intresserade besökare" skrev kontaktpersonen i mejlet till Empan :) Det kommer heller inte vara någon engelsktalande turistguide som ska gå med oss utan det kommer gå med en ranger som bara ska ta hand om oss och visa oss runt. Detta känns stort. Förlåt mig men jag är så förväntansfull...

Får jag berätta en annan rolig grej? Min rektor har tagit till sig av mina önskemål och har nu planerat vårens personal (alltså när jag kommer hem och börjar jobba i mars). Vet ni vad? Jag hamnar bland eliten på Jära... det känns inte så hårt att komma hem och jobba förstår ni kanske :D

Vilken rolig tid jag har framför mig
Kram <3


Kommentarer

Postat av: Vicki

Publicerad 2010-08-30 19:35:54

Jag kan inte annat än glädjas för dig men glöm inte att njuta av den fina svenska hösten innan du åker=) Massa kramar till dig

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-31 20:41:03

Det går ju inte kommentera på din blogg vickan utan att välja profil. Självklart lever jag i nuet och tar tillvara på hösten (dock får jag blunda i alla inredningsbutiker och när jag går förbi alla mysiga höstkläder). Men trots det längtar jag nu till värmen och allt vad resan innebär! Härligt att vi kan följa varandra KRAM Malin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Just nu. Latinamerika Peru - Bolivia - Venezuela

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela