malinsresedagbok

River rafting grade 5

Publicerad 2011-02-08 08:52:36 i Allmänt,

Hej!

Tack for era kommentarer! Det var skitkul med sky dive. Mer att uppdatera er om...
Tongoriro crossing (8h) var helt fantastisk. Nar vi hade gatt i 5 timmar sa blev jag helt forvirrad, for det kandes som man gatt i 2 h! Allt var sa vackert. Har ej tid att ladda upp bilder fran min kamera sa ni far se nar jag kommer hem :P Igar mina vanner signade jag upp for en horse trekking. Forsta gangen jag red utomhus all alone. Men jag fixade det! Jag hade Maggie en 4 ar ung trotsig hast som inte gjorde som jag ville. Jag var allvarligt talat radd nar hon borjade ga fortare och fortare at ett helt annat hall och jag forsokta styra henne sa gott de gick men nej nej hon lod inte mig for fem ore :) Sa var guide fick gallopera ikapp oss och koppla Maggiepollen i 10 min. Sedan lod hon iaf :)

Det var ocksa helt fantastiskt! Ni ska se naturen, landskapen ar verkligen som i lord of the rings (har ej sett en hel film annu :S men parodin har jag sett i borjan asfint!). Det var som en drom.. vi red genom oppna landskap forbi far och forbi kor. Har massa bilder dar ocksa ni ska fa se senare!

Imorse gick jag upp tidigt! river rafting grade 5! Kan tillagga att det ar den tuffaste i hela NZ :D Och det ar den aktiviteten som kraver flest liv varje ar. Men no worries, jag och mitt team var sa duktiga och vi hade grymt kul :) Har bilder pa CD sa det ska jag bjuda pa nu! Alskar NZ for allt :D

Har jag sagt att jag bokade Fiji? Aker pa lordag! Ser fram emot det BIG TIME :)

Puss och har kommer bilderna:


Haha, tror detta var forsta gangen vi akte i floden!

Underbart!

Agnes trillar i och Tom skriker "paddle forward paddle
forward" men jag var snall och raddade henne :)

En liten svalkare

Wiee

Vi trillade i nagra ganger men klarade oss valdigt bra!
Han tyckte vi var bra. Team Sweden (aven att de
hade ett annat nickname for oss)

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-02-11 07:42:22

Självklart fixar du de allra vildaste hästarna också :-). Till skillnad från en annan och flera andra på Vissmålen för något år sen, haha. Och så roligt det ser ut med forsränningen. Visar vilken fin vän du är som räddar kamraterna, hade väl varit lite konstigt om ni paddlat vidare och hon fått flyta efter? Njut av Fiji! Kram Anna

Postat av: Mallan

Publicerad 2011-02-12 06:38:08

Haha ja jag tankte faktiskt pa den dagen ute i vissmalen nar jag satt pa hasten. Du var ju for rolig da anna och vem var det som hade en stor inlineshjalm? Var det Johan? Haha borjade skratta ocksa nar jag tankte pa att carla blev biten i armen for att hon matade hasten med knacke, minns du? haha! Ja verkligen.. man later ju inte nagon ligga dar i floden och flyta direkt :) Jag ska njuta sa mycket jag kan! Sen ar det bara en lang resa kvar och SEN ar jag hemma igen :) Stor kram

Postat av: Anna

Publicerad 2011-02-12 13:09:10

Självklart kommer jag ihåg det. Det var jag och Johan som delade på inlineshjälmen. Har foton kvar sen dess. Haha, ja Carla som blev biten, Hasse som blev utskälld och hästen som hette Göran eller om det var Goran ;-) Kanske borde våga mig upp på en häst efter den traumatiska händelsen för att komma över det, haha. Kram

Postat av: Sanna

Publicerad 2011-02-12 16:49:54

Galet Malin vad kul det ser ut med forsränning:) Du som är expert på det nu kan väl styra upp ett sånt äventyr här hemma? Å Fiji, resan är ju bara för härlig för att vara sann!!! KRAM!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Just nu. Latinamerika Peru - Bolivia - Venezuela

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela