malinsresedagbok

Jag lever ;)

Publicerad 2015-02-11 22:10:00 i Allmänt,

Hej vänner! Har ju inte varit den bästa på att uppdatera här men livet bara flyter på. Det händer så mycket hela tiden och när jag kommer hem på kvällen så är det läggdags. Machu Picchu var såå himla fint! Det går inte att förklara hur fantastiskt det är. Man tittar på bilder och bara "Åhh vad fint" men sen när man står där mitt i inkariket med den miljön runt omkring sig så förstår man inte att det är sant. Så mycket historia också...ja man blir mållös. Mycket har jag sett här i världen men inget slår nog det om vi pratar kulturarv och natur! :) Sen då? Ja då fick jag besök av magsjukan från helvetet. vaknade på morgonen och senare på kvällen började bussresa nr 1 på nio h. Sedan byte med buss nr 2 sex h. Sova, vakna och sätta sig på buss nr 3 mot Cochabamba åtta h. När jag kom fram och mötte upp Thomas så spydde jag ut hela mitt liv. Ja tänk er själva åksjuka, höjdsjuka och feber på det. Samt lite dödsångest på det... En busschaufför som kör om i kurvor i bergen, jodå så att ;) Men nu mår jag bra! Bor i underbara Cochabamba hos en familj med två barn. Hunden fick fyra valpar i morse :) Har endel svårigheter med att förstå och göra mig förstådd men de är så snälla och hjälper mig med läxorna och vill att jag ska trivas! :) På dagarna går vi på Carmen Vegas skola och läser spanska. Jag har privatlärare, bra men intensivt! 4-5 h full koncentration. På rasterna dricker vi koka-te under fikonträd och granatäpplen. På gården kryper skolans sköldpadda omkring som är 29 år. Nu har ni fått en bild av hur jag har det! Bilder funkar ju sådär att ladda upp med mob :/ kram /m

Kommentarer

Postat av: Fia

Publicerad 2015-02-12 16:12:19

Låter härligt!Ta mycket bilder :) Ser fram emot fotoboken!Puss

Postat av: Fia

Publicerad 2015-02-12 16:12:23

Låter härligt!Ta mycket bilder :) Ser fram emot fotoboken!Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Just nu. Latinamerika Peru - Bolivia - Venezuela

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela