malinsresedagbok

Pachamanca (jordugn)

Publicerad 2015-01-27 18:44:49 i Allmänt,

Anki som vi reser med har en vän i Peru som heter Yanet. Vi har fått en inbjudan till henne nästa lördag då vi är bjudna på Pachamanca i hennes trädgård. Det kommer vara Yanet, hennes syskon med respektive samt hennes föräldrar. Mysigt tycker jag som älskar nya möten och framförallt i andra kulturer!
 
Pachamanca är en gammal peruansk rätt som härstammar från inkatiden. Man tillagar köttet i ett hål i jorden med heta stenar. Vad jag har förstått kan köttet vara: får, lamm, marsvin, fläsk och kyckling i en god marinad! Såå spännande :D
 
Det närmar sig... och när jag sitter här ihopkurad i soffan och tittar ut på slasket så har jag så svårt att förstå att jag om 4 dagar befinner mig i ett 26-gradigt Peru!
 
Kram M
 

Kommentarer

Postat av: Fia

Publicerad 2015-01-31 08:43:08

uuuäää akta dig för marsvinen ikväll ;) Gick resa bra?;)

Svar: Hehe det blir ikväll istället! :) resan gick bra puss
Malin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Just nu. Latinamerika Peru - Bolivia - Venezuela

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela