malinsresedagbok

Ett varmt välkomnande

Publicerad 2015-03-11 12:23:50 i Allmänt,

Hej! Kom tillbaka till förskolan på CIDIC efter vårt helgäventyr. Jobbade bara eftermiddagspasset eftersom jag kör kontorspasset varje förmiddag hela veckan. När jag kom in i sovsalen (de sover mellan 14.30-16) så blev barnen så glada att se mig så de sträckte ut sina händer och ropade "maaalin". Jag försökte tysta ner dem så de inte skulle väcka dem som redan sov men det var omöjligt :) Så söta är dem! De kunde inte sluta hålla i mina händer eller pilla på mina armar. Ett barn som lärt sig en svensk sång jättebra tog min hand och sa med världens leende "Malin, klappa händerna". Hon älskar den sången...(klappa händerna så fort du kan). Kommer verkligen sakna dessa små troll när jag åker hem. Jag hoppas på att kunna bli fadder den här veckan eller nästa. Det är många som redan har men ännu saknas det 70 faddrar på CIDIC. Förra veckan var min pedagogiska vecka, det gick jättebra! Barnen var så nöjda och tyckte aktiviteterna var roliga. Jag försökte göra en "naturgårds-hinderbana" men det finns inte mycket till gräs, buskar, träd, diken m.m på gården så jag fick ta vad som fanns. Men barnen gick runt runt i en timma så banan dög nog åt dem :)
Hoppas allt är bra med er! Hörde att solen skiner på er :) kram m

Kommentarer

Postat av: Viktoria

Publicerad 2015-03-14 22:48:25

Heeej! Nu har jag varit här o läst igen, så mkt du får vara med om, underbart! Så grym du är:) stor kram!

Svar: Hej vicky! Vad roligt att du tittade in :) Ja det är en hel del saker jag fått vara med om. Nyttigt att se! Ses snart kramar
Malin

Postat av: Viktoria

Publicerad 2015-03-14 22:48:26

Heeej! Nu har jag varit här o läst igen, så mkt du får vara med om, underbart! Så grym du är:) stor kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Just nu. Latinamerika Peru - Bolivia - Venezuela

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela