malinsresedagbok

Helg och jobb

Publicerad 2015-03-02 23:34:00 i Allmänt,

Hej! Mycket händer hela tiden och jag hinner inte med att uppdatera :p Allt är bra, förkylningen som jag dragits med i tre veckor börjar ge med sig i takt med att temperaturen stiger i La Paz. Nu är det mellan 19-30 på dagarna. I fredags kväll var vi med på firandet av alla pappor som fyllt år i februari. Varje månad bjuder de in mammor och pappor för den månaden som varit och firar dem med dunder och brak. Det var såå kul att se alla dessa fattiga människor som vi gjort hembesök hos. De dansade, var med och lekte, åt mat och tackade och höll tal till mig och Kristina (vi fick representera alla svenska faddrar). De är så grymt tacksamma för allt "vi" gör och ger dem! Helgen blev en taco och utgångskväll. Hade jätteskoj! I går var vi på bio, secuenta sombres de grey ;) Idag har vi börjat arbeta halva dagar på CIDIC och halva på kontoret. Trivs jättebra :) Var lite nervös i morse för den här veckan är det min ansvarsvecka då pedagogen tar ett steg tillbaka och jag ska hålla i alla aktiviteter och samlingar (på spanska). Tänk för några månader satt jag på ABF i jönnet och kände mig urdum som inte kunde något mer än Hola me llamo Malin. Och idag stod jag framme vid tavlan och höll i allt med målning, räkning av fingrar plus att jag sjöng en svensk sång och lärde ut den. Idag känner jag mig stolt över mig själv :) Jag stakar mig och pratar som en invandrare...men jag vågar! På kontoret var det så kul! Det påminde om när jag gick media och vi hade rörlig bild. Gillar variationen också! Hoppas allt är bra! Kram MM

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2015-03-03 20:10:08

Skoj att höra att du trivs! Och du är så duktig och modig som lärt dig all spanska så snabbt. Kram Anna

Svar: Tack vännen! Så duktig är jag inte på spanska men jag gör så gott jag kan! :D Hoppas allt är bra med dig...Krims
Malin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Just nu. Latinamerika Peru - Bolivia - Venezuela

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela